Audi A8 Hybrid
Az Audi még 2010-ben Gefben leplezte le az A8 hybrid változatát, amelyben a 2,0 literes,turbós benzinmotoros mellet egy 45 lóerős 211 Nm-es nyomatékú villanymotor is található. A kizárólag elektromos hatással is kőzlekedni tudó autó gyártása idén közdődik.
Az Audi legújabb technikai tanulmánymodelljeként mutatta be A8 hybrid modelljét, amelyeknek két erőforrása - egy 2.0 TFSI belsőégésű és egy elektromos motor - együttesen 180 kW (245 LE) teljesitményét és 480 newtonméter forgató nyomatékot produkál.
Négy hengeres benzinmotor nyolcfokozatú automata sebességváltóval szerelt. Álló helyzetből 7,6 másodperc alatt gyosít fel100 kilométer/órás tempóra, míg csúcssebessége eléri a 235 kilométer/órát. Az EU-tesztciklus során felvett átlagos üzemanyag-fogyasztása azomban 100 kilométerenként mindössze 6,2 literre, széndioxid-kibocsátása pedig kilométerenként 144 grammra adódik.
Nohán extrán takarékos, a fényűzést az A8 hybrid sem nékülözi, bőrülései elektromos mozgatásúak és a legfejlettebb vezetést-támogató elektronikák sem maradtak el. A két zónás klímarendszer teljesen elektromos, ahogyan a kormányszervó is árammal hajtott. A lámpák természetesen alacsony fogyasztású LED technológiásak, a küszöbök "A8 hybrid" felíratait szintén diodás fény világítja meg. A négyhengeres A8 tanulmány így nem csupán takarékos, látványos is!
Az Audi A8 hybrid töltéstároló egységenként egy rendkívül korszerű litiumion-akkumlátor szolgál, amely a jármű hátuljában kapott helyet, s csekélyebb helyigénye illetve saját tömege révén teljesitményében felülmúl minden más koncepciót. Névleges kapacitása 1,3 kilowattóra üzemi feszültsége pedig 266 volt. Az akkumlátor számára nagy szilárdságú ház bisztosit kellő védelmet, a mindenkor ideális hőmérséklettartományról pedig külön szellőztetőmodul gondoskodik. Az Audi A8 hybrid csomagtere 400 literes térfogatával mindemellet is magas használati értéket képviseli.