Phorsche 918
2013-tól napjainkig.
A 918-as Phorsche Concept autóként keszete pályafutását kissé futurisztikus kűlseje miat, de akkora sikert aratott hogy még is sorozat gyártásba kerűlt igaz perszecsak limitált kiadásban.
Tervező: Michael Mauer.
Hossz: 4643 mm
Szélesség: 1940 mm
Magasság: 1167 mm
Tömeg: 1640 kg
Elődje a híres Phorsche Carrera GT.
1. Elektronika 5. Phorsche duplakuplungos rendszer (PDK)
2. Elektromos meghajtás 6. Elektromos motor
3. Lítium-ion akkumlátor 7. Elektronika
4. V8 magas fordulatszám
Az első hibrid phorsche melynek egy 6,8 kwh vízhűtéses lítium-ion akkumlátor. Akkár 32 kilóméter meg tételére is alkalmas és akár 150 kilóméterórával is hasíthatunk.
Egy újdonság a Regaszív fékhatás, hidraulikus illetve elektromos rendszer sigíti a még jobb fékhatást.
Nem csak a külső hanem a belső is inkább a jövőt tükrőzi, minden digitális de ami elsőre szembe tünik az a közép konzól kijelzőjemely az akkumlátor használatott mutatja. Mindezek melet nagy szerepet kap a carbon, bőr illetve az alumínium.
Ahogy már meg szokott a Forma-1-ből itt is önhordő szénszállas karószéria más néven carbon, ez által könnyebb lett az üres karószéria 60 kiló ez az egyik előnye a másik hogy merevebb és bisztonságosabb. De az első és hátsó gyűrődési zonák még mindig alumíniumból készűl.
A motor alumínium és magnézium ötvezett ennek köszönhetően 140 kiló a koplet motor.
4600 ccm V8-as 453 kw 608 Le ehez még hozzá jön a két villan motor teljesítménye 208 kw 279 Le .
Max teljesítmény 661 kw 887 Le.
Gyorsulás: 0-100 2,8 másodperc
Végsebesség: 340 kilóméteróra.
A Phorsche 918 limitált kiadásban készűl azaz ahogy a nevében is benne van 918 darabot készít.
Mai értéke 845 000 dollár vagy is 199 millió fórint.